fbpx
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πόλη της Ηγουμενίτσας ζει και χειροκροτεί τη «μέγιστη αδράνεια»!

του Δημήτρη Παπατσάτση

Είμαι Έλληνας πολίτης, κατοικώ στη Ηγουμενίτσα, δεν ανήκω σε πολιτική παράταξη, η ανάρτησή μου δεν έχει πολιτικό χαρακτήρα. Εξασκώ το ναυτικό επάγγελμα από το 1987, τα τελευταία 23 χρόνια στην επιβατηγό ναυτιλία, κ ειδικότερα στο τομέα της κρουαζιέρας. Λίγο πολύ, εκ των πραγμάτων έχω άποψη, στο αντικείμενο της ναυτιλίας και τη διαχείριση αυτής.

Διαβάζω, διάφορα υποτιμητικά σχόλια [ειδικότερα από τους πολίτες της περιοχής], για τη πόλη της Ηγουμενίτσας. [Άσχημη πόλη, δεν έχει να προσφέρει τίποτα, δεν έχει αξιοθέατα κ όλα τα αρνητικά κλπ.]. Μόνο «ΔΕΝ», τίποτα θετικό, αξιοσημείωτο, αναγνωρίσιμο.

Αντιλαμβάνομαι ότι, αυτοί που γράφουν κ βγάζουν τη χολή τους, είναι ουσιαστικά αδιάφοροι κ πάνω από όλα άσχετοι. Δεν έχουν ποτέ προσφέρει σε αυτόν το τόπο, δεν έχουν τη διάθεση, ούτε και ποτέ πρόκειται. Είναι κυρίως άνθρωποι, οι οποίοι χαίρονται με την αποτυχία του συνόλου και αποβλέπουν κυρίως σε προσωπικό πολιτικό / επαγγελματικό κέρδος!

Θα αναφερθώ στην κρουαζιέρα:

Ο προγραμματισμός κρουαζιέρας [itinerary’s ] απαιτεί μελέτη, στατιστική, επένδυση και σίγουρη επιτυχία άνω του 80% του σχεδίου. Αυτό σημαίνει ότι μια σημερινή άφιξη έχει προγραμματιστεί τουλάχιστον 2 χρόνια πριν. Οι προορισμοί δε προγραμματίζονται αποκλειστικά, έτσι ώστε ο επιβάτης να μείνει στη πόλη [αρχικός προορισμός]. Η αντίληψη αυτή είναι λάθος, είναι ο κύριος λόγος, για το οποίο Ηγουμενίτσα, δεν έγινε ποτέ «cruise destination».

Οι προορισμοί, επιλέγονται με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

• Port facilities [Πλοηγική Υπηρεσία, παραλαβή καυσίμων, παραλαβή ποσίμου ύδατος, παράδοση βιολογικών απόβλητων, λιμενικά τέλη κτλ.].

• Επιλογή κατά προτίμηση των επιβατών του συγκεκριμένου concept.

• Την παραμονή και τη διάθεση ωρών στο λιμένα, προκειμένου οι εκδρομές να έχουν τη δυνατότητα μεγάλων αποστάσεων.

• Αεροδρόμιο, διεθνή προορισμών, για εναλλαγή επιβατών.

• Καιρικές συνθήκες και δυνατότητες πλοίου.

• Τον άμεσο επόμενο κοντινό προορισμό.

• Μέσος όρος ηλικίας επιβάτη.

• Κοντινοί αρχαιολογικοί και άλλοι ενδιαφέροντες προορισμοί [διαφόρων κλάδων], που έχουν ζητηθεί/απαιτηθεί από το επιβατικό κοινό.

• Ο επόμενος διαθέσιμος «μη προγραμματισμένος προορισμός», εάν ακυρωθεί ο προηγούμενος.

Η λογική ότι οι επισκέπτες «δεν μένουν στην πόλη και δεν ξοδεύουν χρήματα», είναι η σφραγίδα της αποτυχίας. Τη μετακίνηση του επισκέπτη, δεν έχει δικαίωμα να τη περιορίσει κανένας – επισκέπτεται ελεύθερα όποιους χώρους /περιοχές επιθυμεί!

Το κέρδος των τοπικών επιχειρήσεων στη πόλη, προκύπτει ουσιαστικά, από τα πληρώματα των πλοίων [ship’s crew] και αυτό είναι αποδεδειγμένα μελετημένο! Ένα μεσαίο κρουαζιερόπολοιο, έχει περίπου 650 άτομα πλήρωμα μέχρι και από 40 εθνικότητες. Κάθε μέλος του πληρώματος, κατά μέσο όρο, ξοδεύει 30-50 ευρώ ημερησίως σε κάθε έξοδό του. Άλλο ένα σημαντικό κέρδος, προκύπτει από τα απαιτούμενα και αναγκαία αναλώσιμα. Υπολογίστε, ποια θα ήταν τα έσοδα στης πόλης/φορέων, με καθημερινές αφίξεις πλοίων.

Η πρακτόρευση του πλοίου [local ships Agent] είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα και αυτή λειτουργεί και είναι ο άμεσος συνδετικός κρίκος μεταξύ του πλοίου και της ξηράς [owners shore side representative]. Αρμοδιότητα της είναι η νόμιμη και ομαλή, διεκπεραίωση των αναγκών του πλοίου!

Το Εμπορικό Επιμελητήριο του τόπου, είναι αρμόδιο και υποχρεωμένο να επικοινωνεί, «από και προς», με τον αντίστοιχο Οργανισμό Λιμένα! Οι καταστηματάρχες, θα ήταν εύλογο, να συντονίζονται με τα ωράρια των επισκεπτών [ανεξαρτήτου ημέρας]. Αυτό συμβαίνει παγκοσμίως! Όσον αφορά στην τοπική Αυτοδιοίκηση, αυτή πρέπει να είναι σε επικοινωνία και συνεργασία με το Επιμελητήριο και τον Οργανισμό Λιμένος (στην προκειμένη περίπτωση τον ΟΛΗΓ) ώστε να διευκολύνονται επιβάτες και πληρώματα και τυχόν επίσημες αργίες ή απαγορεύσεις να ανακοινώνονται εγκαίρως στον τοπικό πράκτορα.

Δημήτριος Σ. ΠΑΠΑΤΣΑΤΣΗΣ

Captain [A-II/2 unlimited]

Γραικοχώρι